24 FEBRUARI

Idag kommer världens bästa Olivia hit till mig i Barcelona, det ska bli så himla skoj!  Jag har planerat lite roliga saker som vi ska göra, bland annat visa henne runt i Barcelona. Jag lovar att hon kommer älska staden precis lika mycket som jag. Det känns lite konstigt att åka hem på Onsdag, jag har haft så himla kul här och jag har träffat männsikor över hela världen. Fast det ska samtidigt bli kul att komma hem till mitt nya heltidsjobb!!

Puss/C

20 FEBRUARI

Jag och Elisabeth överaskade Alex och Emelie med fruksallad och glass, så jäkla gött!  Ikväll har jag kollat på true blood och de andra har kollat på fotboll. Jag älskar verkligen att kolla på serier, när jag har börjat kolla på en serie så är jag fast.  Sen har jag har även skypat med bästa Sandra, hon kommer hem till Sverige om en månad. Jag kommer krama ihjäl den människan, jag saknar henne så himla mycket!!

Föresten, jag har hittat min soulmate när det gäller att vräka i sig onyttiga saker.  Elisabeth som jag bor ihop med här i Barcelona gillar att "moffa" precis lika mycket som jag. HAHA!   FUCKING AMAZING! Vi bara skrattar åt varandra när vi sitter och vräker i oss.  Dock måste mina ätvanor ändras när jag kommer hem, men jag har fortfarande 7 dagar kvar att MOFFFFA med min kompanjon!!

W

Igår var vi på W-hotell och käkade middag, det serverades riktigt god sushi.  Jag har inte gillat sushi speciellt mycket förut, men det kanske är för att jag bara har smakat kass sushi. Vem vet,  men nu gillar jag det iallafall!  Efter middagen så blev det fest och såklart stannade vi längre än det var tänkt. Vi skulle ha åkt hem runt ett, men vi stannade istället till klockan fyra.  Efter att ha varit ute, fre-lör-sön så har jag bestämt mig för att jag inte ska göra ett skit idag. Jag ska bara ligga som en val i soffan och kolla på serier och äta onyttigt. Hörs!

CRAZY WEEKEND

(Bilder från i fredags)

I fredags hängde jag med Charlie och Andreas, vi besökte världens bästa shotbar. Helt jävla sjukt. Den heter Espit chupitos och ligger på Carrer d'Aribau.  Man kan välja mellan 600 shottar! Dock ganska trångt därinne så man får typ kriga sig fram.  Efter shotbaren så drog vi till opium och dansade loss,  hade en grymt bra kväll!

Igår var vi på en förfest i Gotico då polisen kom och knackade på dörren. Tydligen var den någon granne som hade kallat på farbror blå.  Polisen vägrade släppa ut oss om han inte fick tag på ägaren av lägenhetens pass.  Sen hotade de med att de skulle gripa alla om de inte fick en tjejs pass.  De kallade henne dessutom hora och diverse ord.  Poliserna är verkligen dumma i huvudet här, helt sjuka i huvudet.  Allt löste sig till slut som tur var!

Ikväll ska vi till W på middag, det är ett hotell som ligger precis vid havet.  Ska bli spännande, jag har hört att utsikten är to die for.  Jag är hungrig som en varg också, så jag hoppas att maten är god. hehe.

NEW IN

Här är en bild på jackan som jag köpte i en av vintagebutikerna. Nöjd tjej.

VINTAGE

(två bilder från förra året)

Idag besökte jag några vintagebutiker som jag besökte i somras. Denna gång var det lite skönare att strosa runt eftersom det inte var lika varmt.  Jag fick med mig en pälsjacka hem, den satt perfekt!   Dock vet jag inte riktigt hur jag ska få med mig allt hem till Sverige. Jag har shoppat ganska mycket. haha!  Jag lovar att jag kommer åka på att betala övervikt.  Dessa butiker ligger i Raval,  5 min från ramblan max.

JEANS

Slog till på ett par jeans förra veckan, runt 350 kr från Zara. Kaaaching!

CDLC

Igår kväll var vi på CDLC och käkade buffé,  det är en klubb/restaurang som ligger nere vid stranden (precis bredvid Opium).  Deras inredning var helt klockren, äkta mysfaktor!  Jag måste gå ner och käka där igen innan jag åker hem, jag har fått en känsla av att de serverar gott kött där. Ren instinkt.  Jag drack bara en drink igår,  hör och häpna. Eftersom fredagen var ganska tuff så blev det en lugn utgång igår. Fast jag svängde rätt mycket på höfterna ändå. Musiken var fan bäst.

FREDAGS

Det började med förfest här hemma i lägenheten, sen drog vi vidare till Opium. Det var riktigt kul!  Vi kom hem runt 7 på morgonen så jag var skapligt sliten igår. Usch och fy. Haha!

8 FEBRUARI

Idag har jag glidit runt med Elistabeth på stan. Tanken var att vi skulle besöka lite vintagebutiker, men alla var stängda. Så jäkla surt! Jag som har väntat hela vecka på det här, haha!  Jag får springa ner och kolla nästa vecka istället.  Ikväll ska vi till Opium (tror ja), det är så det är sagt nu iallafall..  Vi får se vart vi hamnar.  Nu ska jag sova lite så jag orkar med kvällen.

PARC GÜELL

Idag har jag besökt världens finaste park med en ursikt att dö för, heelt otroligt. Det var dock ganska kyligt idag så det blev en ganska kort visit, sen så pallade jag inte ser fler romantiska par.   De lurade i varje hörn.

6 FEBRUARI

Idag har jag luffat runt i lägenheten och bara tagit det lugnt, svinskönt!  Ikväll blir det tacomys med tjejerna, jag kommer vräka i mig. Älskar tacos. mmmh.. mmmmh... mmmmh.   Sen blir det nog också en film på det också.

Hörs!  PUSS/C

RED SHOES

BELTS

Dessa två bälten kommer jag ha till en slapp klänning, de ska bara få vila lite på höften.

NEW DRESS

Köpte denna klänning på rean i lördags, kommer använda den flitigt i sommar.

4 FEBRUARI

Idag har jag spatserat runt bland gamla byggader och klädaffärer,  jag blir helt fascinerad av alla dessa byggnader. De är helt fantastiska. Jag vill bara smacka upp en fet byggnad hemma, haha!  Förövrigt fick jag syn på världens coolaste hund idag, jag var bara tvungen att fråga ägaren om jag kunde få knäppa ett litet kort.  Det är inte varje dag man ser en hund med blå tuppkam. HAHA!

2 FEBRUARI

Idag har jag varit med Emelie och Matilda på stan och shoppat lite, hittade två par skor och en klänning till mig själv. Det har varit strålade solsken nästan hela dagen, dock lite blåsigt.  Ikväll ska vi ut på en nattklubb som heter Sutton, det ska bli svinkul!

ÄNTLIGEN FRAMME

Nu är jag äntligen framme! Flygresan gick otroligt bra tack vare att jag träffade två tjejer på skavsta som också var ensamma.  Vi började prata med varandra strax innan planet skulle gå, sen satt vi bredvid varandra på planet och tjattrade om precis allt mellan himmel och jord. Flygresan gick riktigt fort, haha!  Det blev en liten flaska vin för mig och de andra tog varsin öl.  Har nog aldrig haft det så trevligt när jag har åkt flygplan förut. haha!

Nu ska jag gå och köpa lite frukost till imorgon, bye bye!